PhDr. Ing. Petr Soukup, Ph.D.
PhDr. Ing. Petr Soukup, Ph.D.

Posts:
- Department of Sociology
- Advisory Council of the Dean
E-mail: soukup@fsv.cuni.cz
Telephone: +420 267 224 227
Rooms: No. C211, Jinonice, building C
ResearcherID: E-9779-2018
Scopus Author ID: 23490559600
ORCID ID: 0000-0001-9241-6529
Rok vydání
Monographs
- Rabušic L., Soukup P., & Mareš P. (2019). Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Masarykova univerzita.
- Simonová N., & Soukup P. (2008). Evolution and determination of educational inequalities in the Czech Republic between 1955 and 2002 in the European context. Sociologický ústav AV ČR.
- Jeřábek H., Soukup P., Remr J., Häuberer J., Veisová E., Osuský M., Veis O., & Chung R. (2008). Advanced Lazarsfeldian methodology. Karolinum.
Chapters in monographs
- Soukup P. (2013). Czech Republic. ICCS 2009 Encyclopedia: Approaches to civic and citizenship education around the world (pp. 101-109).
- Soukup P. (2008). Three strategies : from contextual analysis to multilevel modelling. Advanced Lazarsfeldian methodology (pp. 59-88).
- Soukup P. (2019). Statistická analýza kategoriálních dat. Metodologie výzkumu politiky (pp. 209-228).
- Soukup P. (2019). Regresní a korelační analýza. Metodologie výzkumu politiky (pp. 177-207).
- Simonová N., & Soukup P. (2010). Stává se přístup ke vzdělávání v České republice rovnějším/spravedlivějším?. Jaká je naše společnost? (pp. 351-366).
- Simonová N., & Soukup P. (2009). Reproduction of educational inequality in the Czech Republic after the Velvet Revolution in the European context. Expected and unexpected consequences of the educational expansion in Europe and the US : theoretical approaches and empirical findings in comparative perspective (pp. 133-152).
- Simonová N., & Soukup P. (2010). Působení primárních a sekundárních faktorů sociálního původu při přechodu na vysokou školu v ČR : výsledky výzkumu PISA-L. Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení (pp. 298-322).
- Matějů P., Smith M., Soukup P., & Basl J. (2010). Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání očima patnáctiletých žáků : Česká republika v mezinárodním srovnání. Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení (pp. 250-273).
Articles
- Soukup P. (2013). Věcná významnost výsledků a její možnosti měření. Data a výzkum - SDA Info (Data a výzkum - Sociologický datový archiv Info.), 7(2), 125-148.
- Soukup P., & Rabušic L. (2007). Několik poznámek k jedné obsesi českých sociálních věd - statistické významnosti. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 43(2), 379-395. UT-WOS link
- Soukup P. (2006). Proč užívat hierarchické lineární modely?. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 42(5), 987-1012. UT-WOS link
- Soukup P. (2019). Způsobují různé stupnice různé výsledky? Statisticko-metodologická polemika k článku "Iné škály, Iné výsledky". Sociológia, 51(5), 525-528. UT-WOS link
- Soukup P. (2019). Jak nepoužívat víceúrovňové modely? Na okraj textu o výzkumné efektivitě slovenských vysokých škol. Sociológia, 51(5), 533-537. UT-WOS link
- Soukup P. (2010). Nesprávná užívání statistické významnosti a jejich možná řešení. Data a výzkum - SDA Info (Data a výzkum - Sociologický datový archiv Info.), 4(2), 77-104.
- Soukup P., Lupač P., Sládek J., Nováková P., & Buchtík M. (2009). Češky a Češi v kyberprostoru. Bezpečnostní teorie a praxe, 10(3), 3-18.
- Soukup P. (2009). Mladí, Internet a bezpečnost. Kritické listy, 2009(35), 5-7.
- Soukup P. (2019). P a d (Používání statistické a věcné významnosti v českých sociálních vědách). Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 55(2), 215-253. UT-WOS link
- Soukup P. (2021). Faktorová analýza jako známá neznámá (aneb metoda hlavních komponent a varimax nejsou vždy ideální postup). Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 57(4), 455-484. UT-WOS link
- Soukup P., Trahorsch P., & Chytrý V. (2021). Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázky jejich využití v pedagogické praxi. Studia paedagogica, 26(3), 131-165.
- Soukup P. (2021). Může Bayesův faktor nahradit P hodnotu?. Sociální studia, 18(1), 73-99.
- Kočvarová I., & Soukup P. (2018). Výuka kvantitativní analýzy dat jako součást metodologie výzkumu v pedagogických studijních programech veřejných vysokých škol v ČR. Orbis scholae, 12(3), 127-145.
- Kollerová L., Soukup P., Strohmeier D., & Caravita S. (2021). Teachers' active responses to bullying: Does the school collegial climate make a difference?. European Journal of Developmental Psychology, 18(6), 912-927. UT-WOS link
- Vaculíková J., & Soukup P. (2019). Mediation Pattern of Proactive Coping and Social Support on Well-being and Depression. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 19(1), 39-54. UT-WOS link
- Straková J., Soukup P., & Simonová J. (2020). validizace konceptu akademické marnosti v českém středním vzdělávání. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 56(5), 599-617. UT-WOS link
- Šindelářová R., Soukup P., & Broukal Z. (2018). The relationship of obesity to the timing of permanent tooth emergence in Czech children. Acta Odontologica Scandinavica, 76(3), 220-225. UT-WOS link
- Kollerová L., Soukup P., Strohmeier D., Caravita S., & Killen M. (2024). Teacher evaluations of interethnic bullying of an Arab student: The role of perceiving refugees as a threat or benefit. Social Psychology of Education, 27(6), 3329-3352. UT-WOS link
- Urban M., & Soukup P. (2023). Co znají a dokáží studenti práv a proč vlastně práva studují? Empirický pohled na studenty třetího a pátého ročníku tří právnických fakult v České republice. Jurisprudence, 32(6), 28-36.
- Kollerová L., Soukup P., & Gini G. (2018). Classroom Collective Moral Disengagement Scale: Validation in Czech adolescents. European Journal of Developmental Psychology, 15(2), 184-191. UT-WOS link
- Simonová N., & Soukup P. (2015). Impact of primary and secondary social origin factors on the transition to university in the Czech Republic. British Journal of Sociology of Education, 36(5), 707-728. UT-WOS link
- Simonová N., & Soukup P. (2009). Reprodukce vzdělanostních nerovností v České republice. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 45(5), 935-965. UT-WOS link
- Veselý A., & Soukup P. (2022). The Effect of Academic Discipline on Policy Attitudes: The Case of Czech University Students. The NISPAcee Journal of Public Administration and Policy, 15(1), 223-249. UT-WOS link
- Veselá Hiekischová M., Soukup P., & Musílková M. (2022). Vliv osobnostních rysů na politické postoje a preference podpůrných a regulačních opatření v politice zaměstnanosti. Československá psychologie, 66(5), 463-486. UT-WOS link
- Kudlová P., Kočvarová I., & Soukup P. (2022). Michigan diabetes knowledge test : validation of modified version among Czech students of nursing. Kontakt [online], 24(2), 114-122. UT-WOS link
- Klusacek J., Kudrnáčová M., & Soukup P. (2022). VALIDATION OF CES-D8 AMONG CZECH UNIVERSITY STUDENTS DURING COVID-19 PANDEMIC. Československá psychologie, 66(4), 398-415. UT-WOS link
- Janošová P., Kollerová L., & Soukup P. (2018). Personality traits and defending victims of bullying: Agreeableness, neuroticism and extraversion matter. Československá psychologie, 62(5), 432-446. UT-WOS link
- Straková J., Simonová J., & Soukup P. (2020). Vliv akademického optimismu na výsledky žáků středních škol. Orbis scholae, 14(3), 73-92.
- Komasová S., Tesař J., & Soukup P. (2020). Perception of drone related risks in Czech society. Technology in Society, 61(May), 1-8. UT-WOS link
- Juklová K., Michek S., Soukup P., Vondroušová J., & Vrabcová D. (2020). Studentovo hodnocení výuky: validace a adaptace dotazníku CEQ pro podmínky českých vysokých škol. Pedagogická orientace, 30(1), 32-60.
- Bartoš M., Suchý T., Luňáčková J., & Soukup P. (2023). The Micro-CT Analysis of the Structural Parameters of Collagen-based Porous Scaffolds: The Influence of Image Processing and Binarization. Microscopy and Microanalysis, 29(1), 244-253. UT-WOS link
- Kollerová L., Yanagida T., Mazzone A., Soukup P., & Strohmeier D. (2018). "They Think that I Should Defend": Effects of Peer and Teacher Injunctive Norms on Defending Victimized Classmates in Early Adolescents. Journal of Youth and Adolescence, 47(11), 2424-2439. UT-WOS link